فهرست بستن

آنچه درباره انگل شناسی باید بدانیم

انگل شناسی

انگل شناسی

انگل شناسی مطالعه انگل ها ، میزبان آنها و رابطه بین آنها است. به عنوان یک رشته زیست شناختی ، دامنه انگل‌ شناسی توسط ارگانیسم یا محیط مورد نظر و یا شیوه زندگی آنها قطعا تعیین نمی شود.

این بدان معنی است که ترکیبی از سایر رشته ها را تشکیل می دهد و تکنیک هایی از زمینه هایی مانند زیست شناسی سلولی ، بیوانفورماتیک ، بیوشیمی ، بیولوژی مولکولی ، ایمونولوژی ، ژنتیک ، تکامل و اکولوژی را ارائه می دهد. برای اینکه اطلاعات بیشتری را درباره انگل‌ شناسی بدست بیاورید، این مقاله را مطالعه کنید.

زمینه های انگل شناسی:

مطالعه این ارگانیسم های متنوع انگل شناسی بدان معنی است که این موضوع اغلب به واحدهای ساده تر و متمرکز تر تقسیم می شود ، که از تکنیک های متداول استفاده می کنند ، حتی اگر به مطالعه ارگانیسم ها یا بیماری های مشابه انگل شناسی پرداخته نشود، تحقیقات زیادی در زمینه انگل شناسی انجام می شود به طور کلی ، به عنوان مثال مطالعه پروکاریوت ها بیشتر از نظر انگل شناسی تحت حوزه باکتری شناسی قرار می گیرند.

متخصص انگل F.E.G. کاکس خاطرنشان کرد: “انسان ها میزبان نزدیک به ۳۰۰ گونه کرم انگلی و بیش از ۷۰ گونه از تک یاخته ها هستند که بعضی از آنها از اجداد اولیه ما گرفته شده اند، حیوانات نیز میزبان برخی دیگر از انگل ها هستند که با مطالعات انگل شناسی این موارد کشف می شوند.

یکی از بزرگترین زمینه های انگل شناسی ، انگل شناسی پزشکی، موضوعی است که به انگل های آلوده به انسان ، بیماری های ناشی از آنها ، تصویر بالینی و پاسخ ایجاد شده توسط انسان در برابر آنها می پردازد. همچنین نگران روش های مختلف تشخیص ، درمان و نهایتاً پیشگیری و کنترل آنها است. انگل ارگانیسم است که در بدن یا در درون ارگانیسم دیگری به نام میزبان زندگی می کند.

ارگانیسم هایی شامل:

Plasmodium spp: انگل تک یاخته ای که باعث مالاریا می شود. چهار گونه آلوده به انسان ، P. falciparum ، P. malariae ، P. vivax و P. ovale هستند.

لیشمانیا دونوانی ، ارگانیسم تک سلولی که باعث لیشمانیوز می شود.

انتامبا و جیاردیا ، که باعث عفونت روده می شود (دیستری و اسهال)

ارگانیسم های چند سلولی و کرم های روده ای (کرمهای روده ای) مانند Schistosoma spp. ، Wuchereria bancrofti ، Necator americanus و گونه های Taenia..

اکتوپارازیت ها: مانند کنه و شپش

انگل‌ شناسی پزشکی می تواند شامل تولید دارو ، مطالعات اپیدمیولوژیک و بررسی بیماری زونا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.