فهرست بستن

قارچ تینه آ انگویوم را بهتر بشناسید

قارچ تینه آ انگویوم را بهتر بشناسید

تینه آ انگویوم:

قارچ اونیکومایکوزیس یا تینه آ انگویوم ، همچنین به عنوان tinea unguium شناخته می شود ، یک عفونت قارچی ناخن است. علائم این نوع بیماری ممکن است شامل تغییر رنگ ناخن سفید ، زرد شدن ناخن ، ضخیم شدن ناخن و جدا شدن ناخن از بستر باشد. ناخنها تحت تأثیر بیماری تینه آ انگویوم قرار می گیرند ، اما بیشتر در ناخنهای پا در معرض خطر هستند.

عوارض ان ممکن است شامل سلولیت پایین پا باشد. تعدادی از انواع مختلف قارچ می توانند باعث ایجاد تینه آ انگویوم شود از جمله درماتوفیت ها و فوزاریوم باعث بیماری تینه آ انگویوم شود. این نوع بیماری ناخن ها را درگیر می کند و سبب عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. تشخیص این نوع بیماری معمولا بر اساس ظاهر فرد و به صورت آزمایشگاهی نشان داده می شود.

درمان تینه آ انگویوم

تینه آ انگویوم لزوماً نیاز به درمان دارد. به نظر می رسد داروی ضد قارچ ، تربینافین ، که از طریق دهان استفاده می شود ، مؤثر است اما با مشکلات کبدی همراه است. پیرایش ناخن های آسیب دیده هنگام درمان نیز مفید به نظر می رسد. لاک ناخن حاوی سیکلوپیروکس وجود دارد ، اما آنقدر موثر نیست. این وضعیت تا نیمی از موارد پس از درمان برمی گردد. استفاده نکردن از کفش های قدیمی پس از درمان ممکن است خطر عود را کاهش دهد.

در حدود ۱۰ درصد از جمعیت بزرگسال ممکن است این نوع بیماری مشاهده شود. افراد مسن بیشتر تحت تاثیر این نوع بیماری تینه آ انگویوم قرار می گیرند و مردان بیشتر از زنان مبتلا می شوند. آنیکومیکوز حدود نیمی از بیماری های ناخن را نشان می دهد.نخستین بار در سال ۱۸۵۳ این نوع عفونت قارچی توسط جرج میسنر کشف شد.

علت بیماری تینه آ انگویوم

پاتوژن های ایجاد کننده آنیکومیکوزیس همه در عضویت قارچ ها هستند و شامل درماتوفیت ها ، کاندیدا (مخمرها) و قالب های غیر نرم کننده است. درماتوفیت ها قارچ هایی هستند که بیشتر از همه مسبب انیکومایکوزیس بوده و در کشورهای معتدل غربی بیشتر مشاهده شده اند. در حالی که قالبهای کاندیدا و غیرمدراتوفیک بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با آب و هوای گرم و مرطوب باعث این نوع بیماری می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.