فهرست بستن

تاثیر علم پزشکی بر کیفیت زندگی

تاثیر علم پزشکی بر کیفیت زندگی

پزشکی

پزشکی دانش کاربردی است که به حفظ و ارتقاء سلامتی و درمان بیماری‌ها می پردازد. علم پزشکی که در گذشته علم طب خوانده می شد، با شناخت بیماری‌ها و یافتن راه‌های درمان آن در ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها تاثیر زیادی داشته است.

علم طب با استفاده از علوم مختلف دیگر مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم اجتماعی و مهندسی در تمام زمینه‌های زندگی افراد وارد شده و تاثیرگذار بوده است. انواع وسایل توانبخشی برای ارتقاء سلامتی افراد ناتوان نمونه بارز از پیشرفت علوم مهندسی و علم پزشکی بشمار می‌رود.

کشف بیماری‌ها و واکسن‌های مختلف، یافتن روش‌های درمانی پیشرفته، پیشرفت علوم آزمایشگاهی بواسطه اختراع دستگاه‎های آزمایشگاهی مدرن و ساخت انواع وسایل توان‌بخشی و درمانی منجر به ایجاد تحول بزرگی در کیفیت زندگی انسان‌ها و حتی حیوانات گردیده است.

مهندسی پزشکی و روش‌های نوین

پیشرفت تکنولوژی الکترونیک و دیجیتال نیز موضوع دیگری است که منجر به منجر به شناخت انواع وسایل مهندسی پزشکی و روش‌های نوین جراحی و درمان می‌گردد. با کمک دستگاه‌های دیجیتالی پیشرفته درصد خطای انسانی کاهش و میزان موفقیت روش‌های درمانی افزایش چشمگیری یافته است.

علم طب علاوه بر تاثیر بر روی کیفیت زندگی انسان‌ها موجب بهبود وضعیت بهداشت و سلامتی حیوانات نیز گردیده است. انواع کلینیک‌های دامپزشکی پیشرفته به کمک حیوانات آمده و موجب افزایش طول عمر آن‌ها گردیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.