فهرست بستن

دیشینه ای از قارچ تینه آ پدیس

دیشینه ای از قارچ تینه آ پدیس

تینه آ پدیس

پای ورزشکار(تینه آپدیس) ، از نظر پزشکی  به عنوان tinea pedis شناخته می شود ، یک عفونت پوستی پاها در اثر قارچ است. علائم و نشانه ها اغلب شامل خارش ، پوسته پوسته شدن ، ترک خوردگی و قرمزی است. در موارد نادر ، پوست ممکن است تاول بزند. قارچ تینه آ پدیس ممکن است هر قسمت از پا را آلوده کند ، اما بیشتر اوقات بین انگشتان پا رشد می کند. شایع ترین قسمت ابتلا به این بیماری بخش زیرین کف پا است. همین قارچ ممکن است روی ناخن ها یا دست ها نیز تأثیر بگذارد. تینه آ پدیس عضو گروه بیماری های شناخته شده با عنوان tinea بیان می شود.

قارچ تینه آ پدیس

پای ورزشکار توسط تعدادی از قارچ های مختلف ایجاد می شود ، از جمله گونه های Trichophyton ، Epidermophyton و Microsporum. این بیماری به طور معمول با تماس با پوست آلوده یا قارچ موجود در محیط  ایجاد می شود. مکانهای مشترکی که قارچها می توانند در آنجا زنده بمانند در حوالی استخرها و اتاقهای قفل شده است. آنها همچنین ممکن است توسط حیوانات منتشر شوند. معمولاً تشخیص بر اساس علائم بیماری انجام می شود.

روش های پیشگیری و درمان :

برخی از روشهای پیشگیری شامل جلوگیری از راه رفتن پابرهنه در هنگام دوش گرفتن در حمام های عمومی ، کوتاه نگه داشتن ناخن پا ، پوشیدن کفش به اندازه کافی بزرگ و تغییر جوراب روزانه است. هنگام آلوده شدن ، پاها را باید خشک و تمیز نگه داشت و پوشیدن صندل ممکن است به شما بیشتر کمک کند. درمان بیماری تینه آ پدیس می تواند با استفاده از داروهای ضد قارچی باشد که روی پوست مانند کلوتریمازول یا داروهای ضد قارچ عفونت مداوم باشد،  برخی از این نوع داروها مانند تربینافین از طریق دهان مصرف می شود. استفاده از کرم به طور معمول به مدت چهار هفته توصیه می شود.

این بیماری برای اولین بار در سال ۱۹۰۸ از لحاظ پزشکی کشف شد. در سطح جهان ، پای ورزشکار حدود ۱۵٪ از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. مردها بیشتر از زنان مبتلا به این نوع بیماری می شوند. این بیماری اغلب در جوانان بیشتر مشاهده می شود. از نظر تاریخی اعتقاد بر این است که در  شرایط نادری در دهه ۱۹۰۰ به دلیل استفاده بیشتر از کفش ها در جنگ این نوع بیماری تینه آ پدیس  شایع تر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.