فهرست بستن

آشنایی با انواع بیماری اطفال

آشنایی با انواع بیماری اطفال

بیماری اطفال

بیماری اطفال علاوه بر داشتن درد، تب، حالت تهوع و در برخی موارد عفونت به دلیل اینکه کودک نمی‌تواند آن را بیان نماید، از اهمیت خاصی برخوردار است. کودکان با توجه به سیستم ایمنی ضعیفی که نسبت به بزرگسالان دارند در معرض ابتلا به انواع ویرو‌س‌ها و باکتری‌ها قرار دارند.

با توجه به حساس بودن اطفال حتی موارد جزئی بیماری در صورت عدم آگاهی و رعایت برخی مسایل ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری بر روی کودک داشته باشد. در اینجا به ذکر برخی انواع بیماری اطفال که شایع‌تر هستند می‌پردازیم.

یکی از انواع رایج و شایع بیماری اطفال عفونت گوش است. معمولاً سرماخوردگی موجب بروز عفونت شده و علایمی مانند تب و نق زدن کودک را به همراه دارد. دیگر انواع بیماری‌های اطفال شامل آبله مرغان، سرخک، سرخجه، تب مخملک و عفونت قارچی هستند که کودکان بسیاری به آن‌ها مبتلا می‌گردند.

بیماری مننژیت نیز بیماری دیگری است که عامل باکتریایی آن خطرناک است. سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز بیماری اطفال شایعی است که کودکان به مراتب دچار آن می‌گردند. این بیماری ممکن است از آب ریزش ساده تا عفونت‌های گلو و گوش را شامل شود.

در مواقع مواجه با بیماری اطفال خود به متخصص اطفال مراجعه نموده و در پیگیری و رعایت موارد ذکر شده توسط متخصص اطفال جدی باشید. عدم رعایت اصول ذکر شده توسط پزشک ممکن است باعث ایجاد مشکل در کودک شما گردد و عوارض بدی به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.