فهرست بستن

باکتری آسینتوباکتر سبب عفونت در انسان می شود

باکتری آسینتوباکتر سبب عفونت در انسان می شود

آسینتوباکتر:

آسینتوباکتر از جنس باکتری های گرم منفی است که متعلق به کلاس گسترده ای از Gammaproteobacteria است. گونه های آسینتوباکتر دارای اکسیداز منفی بوده و دارای تحرک هستند ، و به صورت جفت با بزرگنمایی ظاهر می شوند.

آنها ارگانیسم های مهم خاک هستند ، جایی که به عنوان مثال به کانی سازی ترکیبات معطرخاک ، کمک می کنند. گونه های آسینتوباکتر منبع اصلی عفونت در بیماران ناتوان در بیمارستان هستند ، به ویژه گونه های Acinetobacter baumannii باعث عفونت می شوند.
شرح باکتری آسینتوباکتر

گونه های آسینتوباکتر بطور جدی هوازی ، و باسیلهای گرم منفی هستند. آنها عمدتاً یک مورفولوژی کوکوباسیلاری غیر انتخابی را نشان می دهند. ، به ویژه در اوایل رشد، میله ها به صورت سیال و غالب هستند مورفولوژی گونه های اسینتوباکتر می تواند در نمونه های بالینی انسانی با رنگ آمیزی گرم کاملاً متغیر باشد آسینتوباکترها عاملی برای شیوع عفونت در بدن انسان است.

بیشتر سویه های آسینتوباکتر ، به جز برخی از گونه های A. lwoffii ، به خوبی در آگار MacConkey (بدون نمک) رشد می کنند. اگرچه رسماً در گروه تخمیر لاکتوز قرار نمی گیرند ، اما اغلب وقتی که روی آگار MacConkey رشد می کنند ، تا حدی جزئی سبب تخمیر لاکتوز می شوند. آنها اکسیداز منفی ، کاتالاز مثبت ، ایندول منفی ، غیرموتونی و معمولاً دارای نیترات منفی هستند.

این نوع باکتری ها در بسیاری از غذاهای پاستوریزه مخصوصا شیر و غذاهای یخ زده وجود دارد به همین دلیل باعث عفونت می شوند و اما در بسیاری از موارد بیمارستانی مثل لباس ها و بالش ها نیز وجود دارد بنابراین به عنوان یک عامل مهم برای عفونت های بیمارستانی شناخته می شود.

عملکرد باکتری:

گونه های آسینتوباکتر به طور ذاتی در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک ها ، از جمله پنی سیلین ، کلرامفنیکل و اغلب آمینوگلیکوزیدها مقاوم هستند. مقاومت در برابر فلوروکینولون ها در طول درمان گزارش شده است ، که همچنین منجر به افزایش مقاومت به سایر کلاسهای دارویی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.