فهرست بستن

آیا ماری جوآنا میتواند پاسخی برای درد باشد؟

آیا-ماری-جوآنا-میتواند-پاسخی-برای-درد-باشد؟-6.jpg

۲۰ آوریل ۲۰۱۸ الکساندرا کالنر ” Alexandra Callner” ” 58 ساله ” وقتی جوانتر بود مانند بسیاری از دوستانش ماری جوآنا را امتحان کرد.
کالنر میگوید: من در ۲۰ سالگی ماری جوانا را امتحان کردم و ازش متنفر شدم وقتی سیگاری ها را میددیم بهشون میگفتم ” بازنده ها”
اما این جریان پیش از زمانی است که ارتروز زانویش خیلی بد شود. آرتوز خواب شبانه اش را ربوده بود. یک روز او دو قرص ضد درد را گرفت، اما باز هم درد او را در شب بیدار میکند.
او درباره ضد التهاب غیر استروئیدی می گوید: باعث می شد تا من حالت تهوع داشته باشم.
کالنر میگوید: سپس یک راه حل جدید اومد. یک همسایه گفت: ” اینو امتحان کن.” درد ما مشترک بود.
کالنر یک کارت ماری جوانا را از همسایه گرفت و آزمایش کرد. ” من شبها خوابیدم”
این جریان مربوط به یک سال پیش بود و الان استفاده از ماری جوانا تبدیل شده به یک عادت شبانه برای او.

“هر شب من به رخت خواب میرم و اندازه یک ساعت کتاب میخونم. سپس یک یا دو پف میگیرم و سپس به خواب میروم. “درد الان بسیار سبک تر شده است.”
حدود ۵۰ میلیون آمریکایی مانند کالنربا درد مزمن یا شدید زندگی می کنند. بیماران و پزشکان در کنار درمانهای دارویی مانند اپیوئیدها و داروهای غیر تجویزی که کالنر به سختی تحمل می کنند، به دنبال درمان دیگری هستند.

بنابراین ماری جوآنا میتواند به عنوان تسکین دهنده درد بعدی انتخاب شود؟

تحقیقات:

دونالد آبرامز “Donald Abrams” ، استاد پزشکی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو، به بررسی پژوهش های ماری جوانا برای گزارش ۲۰۱۷ از دانشگاه های علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده پرداخت. او می گوید شواهدی درمورد اثرات بهداشتی ماری جوانا وجود ندارد.

آنجلا برین”Angela Bryan” ، استاد روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه کلورادو، بولدر اضافه می کند: شواهدی که تا کنون داریم، نشان می دهد که کانابیس “cannabis ” برای کاهش درد مؤثر است اما بیشتر مطالعات ماری جوانا را با روش های دیگر برای از بین بردن درد مقایسه نکرده اند.

کانابیس نام علمی گیاه ماری جوانا است. آبرامز می گوید، محققان ترجیح می دهند از “کانابیس” به جای “ماری جوانا” استفاده کنند زیرا ماری جوانا با استفاده تفریحی همراه است.
اگر چه ماری جوانای پزشکی در بعضی از موارد در ۳۰ ایالت قانونی و واشنگتن دی سی، قانونی است اما در سطح فدرال هنوز غیر قانونی است.
قوانین فدرال ،بر آنچه محققان میتوانند انجام دهند هم محدودیت هایی قرار داده است.

برایان میگوید: “در ایالت کلرادو من می توانم به هر درمانگاهی مراجعه کنم و هر چه میخواهم بخرم تا هر چی میخواهم درمان کنم” منع قانونی وجود ندارد.
تیم برین برای چهار مطالعه تحقیقاتی در مورد ماری جوانا، از جمله یکی در مورد کمردرد، کمک هزینه می کند.
او می گوید شرکت کنندگان برای ارزیابی اولیه خود به دانشگاه می آیند، اما بعدا باید به داروخانه برای خرید ماری جوانا بروند.
برایان میگوید قرار دادن ماری جوانا به عنوان برنامه دارویی اش تحقیق او را ساده تر میکند یا حداقل به اندازه تحقیقات الکل آسان است.
“اگر من بخواهم تحقیقی در مورد الکل انجام دهم یک نفر را می آورم و به او شراب میدهم و سپس از او خون میگیرم تا ببینم وقتی از الکل استفاده میکنند چه اتفاقی میافتد.”
برین می گوید که می تواند ماری جوانا را از دولت تامین کند. اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) مجوز دانشگاه میسیسیپی را برای کشت ماری جوانا برای تحقیق صادر کرد.
او می گوید ماریجوانا موجود در داروخانه ها متفاوت است و قوی تر از آنچه که توسط مؤسسه ملی مواد مخدر در مزرعه مواد مخدر تهیه می شود.
گروه های بیماران از جمله گروه هایی که مربوط به جانبازان هستند ، از جمله کسانی هستند که برای تحقیق بیشتر تلاش می کنند.

نیک اتن “Nick Etten” ، عضو نیروی دریایی سابق، پروژه جانشین کانابیس را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد.
او میگوید: ما داستان های خود در مورد ،جانبازانی که دردهای مشکلات سلامتیشان را با شاهدانه تسکین دادند ،به هیل می آوریم.
او می گوید، او قانونگذاران فردی ایالات متحده را به رسمیت می شناسد تا ماری جوانا را به عنوان یک مسئله بهداشتی مطرح کند و آنها را متقاعد سازد که ماری جوانا را طبقه بندی کند.
براندون پارکر، سخنگوی می گوید: در سال ۲۰۱۶، انجمن ملی بازیکنان لیگ فوتبال، کمیته مدیریت درد را برای مطالعه راه های کمک به بازیکنان برای مقابله با جراحات و درد مزمن ایجاد کرد.
او می گوید: “ماری جوانا تنها یکی از روش های درمان درد است که توسط کمیته مورد مطالعه قرار می گیرد.”

نتایج تحقیقات:

گزارش ملی آکادمیک به اطلاعات مربوط به سال ۱۹۹۹ پرداخته و بیش از ۱۰،۰۰۰ مطالعه علمی را مورد بررسی قرار داده است که فقط هفت مطالعه به طور مستقیم به کاهش درد کمک می کنند.
یکی از هفت نفر به اطلاعات مربوط به ۲۸ مطالعه نگاه کرد.

ابرامس “Abrams” میگوید : شواهد در مورد ماری جوآنا برای کمک به درد عصب ” نروپاتی ، neuropathy” و درد مرتبط با سرطان قوی تر است.
این کمیته همچنین نتیجه گرفت که برخی از کانابینوئید خوراکی، اسپاسم عضلانی را در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز بهبود می بخشد. کانابینوئید یکی از بیش از ۶۰ ماده شیمیایی در گیاه شاهدانه است
آبرامز می گوید حس میشود که ماری جوانا ممکن است به کاهش درد کمک کند زیرا بدن دارای گیرنده های کانابینوئید یا مکان هایی است که این ماده شیمیایی به سلول ها متصل می شود.

در اینجا نمونه ای از تحقیق یا بررسی های منتشر شده در سال گذشته است:

محققان اسرائیلی دریافتند که ماری جوآنا موجب کاهش شدید درد به بیش از نیمی از ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان شده که از آن برای ۶ ماه استفاده می کنند.
محققان آلمانی در بررسی ۱۶ مطالعات منتشر شده شامل بیش از ۱۷۰۰ شرکت کننده با درد عصبی مزمن، معتقدند که داروهای مبتنی بر ماری جوآنا تعداد افرادی را که ۵۰٪ یا بیشتر در کاهش درد گزارش کرده اند، افزایش داد.

اما آنها همچنین نتیجه گرفتند که خطرات بیشتر از منافع است. افرادی که از داروهای ماری جوآنا استفاده کردند بیشتر حالت خواب آلودگی، سرگیجه و سردرگمی داشته اند.
پژوهشگران اسرائیلی در مطالعه ای کوتاه از ۴۷ بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون، نتیجه گرفتند ۲۷ درصد درد با استفاده از ماری جوانا بهبود یافت.
ماری جوانا پزشکی به کاهش درد در ۲۶ بیمار مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کرد، وضعیتی که در آن بدن دارای “مناقصه” است. نیمی از بیماران مصرف داروهای دیگر را برای فیبرومیالژیا متوقف کردند، اما ۳۰٪ عوارض جانبی خفیف داشتند.

مطالعه ای از آکادمی مغز و اعصاب اروپایی نشان می دهد که کانابینوئید ها در دوزهای مختلف باعث کاهش درد در بیماران میگرنی ۴۰٪ یا بیشتر می شوند.این همچنین باعث کاهش درد در افراد مبتلا به سردرد خوشه نیز شد، اما تنها در صورتی که بیمار سابقه ای از میگرن دوران کودکی داشته باشد.

بر طبق یک بررسی استرالیا که در ۳۲ مطالعه انجام شده است، ماری جوانا و کانابینوئید ممکن است اثرات منفی بر درد و اسپاستیسیک عضلانی که با مولتیپل اسکلروزیس اتفاق می افتد، داشته باشد.

کارشناسان همچنین شاهد نابودی کامل ماری جوانا بودند. گزارش آکادمی اروپا نشان داد که استفاده از ماری جوانا به شخص حالت خستگی میدهد و در رانندگی برای او مشکلاتی به وجود می آورد و ممکن است باعث تصادف شود.

احتمال بروز آسیب های بیش از حد ماری جوانا را در میان کودکان افزایش می دهد، چیزی که در ایالات هایی که ماری جوانا استفاده می کنند قانونی است . اگر به صورت منظم استفاده کنید به برونشیت مکرر منجر می شود. احتمال شیوع اسکیزوفرنی و به میزان کم افسردگی را افزایش می دهد.
در این گزارش آمده است که سیگار کشیدن ماریجوانا باعث بدنیا آمدن نوزادان با وزن کم می شود ، گرچه ارتباط با سایر حاملگی ها و پیامدهای دوران کودکی مشخص نیست. ابرام می گوید ماری جوانا می تواند ضربان قلب را افزایش دهد یا فشار خون را افزایش یا کاهش دهد. افرادی مسن تر با مسائل مربوط به تعادل روبه روهستند، خطر سرگیجه و افتادن را دارند.

 

آیا ماری جوآنا جایگزین مواد مخدر میشود؟

 

آیا ماری جوآنا میتواند پاسخی برای درد باشد؟ (3)
آیا ماری جوآنا میتواند پاسخی برای درد باشد؟ (۳)

برخی تحقیقات نشان می دهد که ماری جوآنا می تواند جای مواد مخدر را بگیرد.در مطالعات اخیر نشان داده شده است که در کشورهایی که قانون استفاده پزشکی از ماری جوانا را دارند و یا استفاده تفریحی آن قانونی است ، در درصد میزان مصرف مواد مخدر کاهش داشته اند.
در مطالعه دیگری، محققان نزدیک به ۳،۰۰۰ بیمار مرتبط به ماری جوانا را مورد بررسی قرار دادند، از جمله در مورد یک سوم که گفته اند که داروهای مخدر ضد درد در ۶ ماه گذشته مصرف کرده اند
بیشترشان گفتند ماری جوانا به اندازه دیگر داروهایشان تسکین دهنده است اما بدون عوارض جانبی
درحالیکه ۹۷ درصد آنها گفتند که قادر هستند مقدار مصرف مواد مخدر خود را کاهش دهند اگر همچنان ماری جوانا مصرف کنند ، ۸۱ درصد میگفتند که مصرف ماری جوانا به تنهای تاثیر بیشتری نسبت به مصرف ماری جوانا و مواد مخدر دارد.
ا الکس اردن (۲۹ ساله)، درد مزمن مفاصل خود را با استفاده روزانه از ماری جوانا و محصولاتی که حاوی کانابیدیل (CBD)، یک کانابینوئید است، کنترل می کند.

تجربه او کمک میکند تا مشتریانش را ” شامل افراد جوان و کسانی که بیش از ۸۰ سال سن دارند ” برای درمان موثرتر راهنمایی کند.
او میگوید: من به ۶۰ درصد از کاربران مان می گویم از ماری جوآنا استفاده کنند تا نوعی از درد را کنترل کنند ، چه فیزیکی و چه روانی
او میگوید: دردش بدون ماری جوانا شدید تر است” معمولا ۴ تا ۷ در مقیاس ۱۰ نقطه ای ”
این جریان بعد از جریان تصادف ماشین در سال ۲۰۱۱ شروع شد.
خودرویی که او سوارش بود بعد هفت بار چرخیدن و کوبیده شدن به زمین متوقف شد.
صدمات این تصادف برای او سینه شکسته ، شش دنده شکسته، شش مهره خرد شده، و ریه های فرو ریخته بود و تنفس را برای او سخت شد.
مورفین به آرام کردن دردش در بیمارستان کمک میکند. بعدها، او میگوید: من میتوانستم هر قرصی میخواستم برای تسکین درد بگیرم
او به مدت یک ماه از محافظ گردن و به مدت ۶ ماه یک محافظ گودی کمر را استفاده میکرد اما درد او ادامه داشت.
او از مسکن های شدید “موتاسیون قوی” استفاده میکرد و در سالهای گذشته ماری جوانا را به صورت تفریحی استفاده میکرد.
او تا زمانی که درمان فعلی “ماری جوآنا” را پیدا کرد گزینه های مختلفی را آزمایش میکرد.
برای دسترسی راحت تر او و شوهرش به ماری جوانا سال گذشته از شهر نیویورک به لس انجلس نقل مکان کردند جایی که ماری جوانای تفریحی قانونی است.
این روزها او به طور مرتب کار می کند و به عنوان یک هنرمند آزاد کار می کند. او میگوید: عدم وجود درد چیز شگفت انگیزی است این من را به اشک می کشد.

همچنین بخوانید: احساس گرسنگی و کاهش دردهای عصبی

منبع: https://www.webmd.com

مترجم: لامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.