فهرست بستن

فارچ تینه آ ورسیکالر را بهتر بشناسید

فارچ تینه آ ورسیکالر را بهتر بشناسید

تینه آ ورسیکالر

تینه آ ورسیکالر یک عفونت قارچی پوست است. همچنین به آن pityriasis versicolor گفته می شود و ناشی از نوعی مخمر است که به طور طبیعی روی پوست شما زندگی می کند. وقتی مخمر از کنترل خارج می شود ، نتیجه بیماری پوستی است که به صورت بثورات ظاهر می شود.

عفونت تینه آ ورسیکالر می تواند به هر یک از دلایل زیر رخ دهد:

– شما پوست روغنی دارید
– شما در آب و هوای گرم زندگی می کنید
– شما زیاد عرق می کنید
– شما سیستم ایمنی ضعیفی دارید

از آنجا که مخمر به طور طبیعی روی پوست شما رشد می کند ، تینه آ ورسیکالر مسری نیست. این وضعیت می تواند رنگ پوست افراد را تحت تأثیر قرار دهد. این احتمال بیشتر روی نوجوانان و بزرگسالان تأثیر می گذارد.

علائم و نشانه های تینه آ ورسیکالر

سفید شدن اسیدی مخمر در حال رشد باعث می شود مناطقی از پوست نسبت به پوست اطرافشان رنگی متفاوت داشته باشد. علائم و نشانه های خاص عفونت تینه آ ورسیکالر عبارتند از:

– تکه هایی که ممکن است سفید ، صورتی ، قرمز یا قهوه ای باشد و از پوست اطراف آنها سبک تر یا تیره تر باشد.

– لکه هایی که مانند بقیه پوست شما برنزه نمی شوند.
– لکه هایی که ممکن است در هر جایی از بدن شما اتفاق بیفتد اما بیشتر در گردن ، قفسه سینه ، پشت و بازو دیده می شوند.

لکه ها ممکن است در هنگام هوای سرد از بین بروند و در هوای گرم و مرطوب بدتر شوند. آنها ممکن است خشک و پوسته پوسته باشند و ممکن است همراه با خارش باشند ، اگرچه خارش حتما رایج نیست.

چگونه تینه آ ورسیکالرتشخیص داده می شود

پزشک شما می تواند تینه آ ورسیکالر را از نظر ظاهر بثورات تشخیص دهد. گاهی اوقات ، پزشک ممکن است از نور ماوراء بنفش استفاده کند ، که باعث می شود مناطق آسیب دیده در صورتی که نتیجه این بیماری باشد ، به رنگ سبز، زرد به نظر برسند.

پزشک شما همچنین ممکن است با خراشیدن مقداری پوست و فلس از ناحیه آسیب دیده ، یک نمونه از پوست را بگیرد تا در زیر میکروسکوپ نگاه کند. در کودکان ، پزشک ممکن است ابتدا سلولهای پوستی را با اتصال محکم یک نوار به ناحیه آسیب دیده و سپس آن را جدا کند و تشخیص را انجام دهد. سپس نمونه را می توان به طور مستقیم روی یک اسلاید قرار داد تا با میکروسکوپ مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.