فهرست بستن

درباره باکتری ویبریو چه می دانید

درباره باکتری ویبریو چه می دانید

ویبریو:

ویبریو از جنس باکتری های گرم و منفی است و دارای شکل میله خمیده (کاما مانند) است ، چندین گونه از آنها می توانند باعث عفونت ناشی از مواد غذایی شوند ، که معمولاً با خوردن غذاهای دریایی پخته نشده همراه است. به طور معمول در آب نمکی یافت می شود ، گونه های ویبریو بی هوازی جناحی هستند که برای اکسیداز به شکل مثبت آزمایش می شوند و اسپور تشکیل نمی دهند.

همه اعضای این نوع باکتری دارای حرکت هستند و دارای تاژک های قطبی با غلاف هستند. گونه های ویبریو به طور معمول دارای دو کروموزوم هستند که برای باکتری ها غیر معمول است و دارای کروموزوم با منشأ جداگانه و مستقل از تکثیر هستند . فیلوژنی های اخیر بر اساس مجموعه ای از ژن ها ساخته شده است (تجزیه و تحلیل توالی چند مرحله ای) دارند.

گونه های ویبریو:

O. F. Muller (1773 ، ۱۷۸۶) هشت گونه از جنس ویبریو (شامل اینفوسوریا) را توصیف کرد ، که سه گونه از آنها به شکل مارپیچ بودند. برخی دیگر از گونه های دیگر امروزه با گونه های یوکاریوت شناخته می شوند ، به عنوان مثال ، این گونه ها به نو ع های اوژنینوئید پرانما یا دیاتوم باسیلینارا اختصاص داده شده اند.

نوع های بیماری زا:

چندین گونه از ویبریو بیماری زا هستند. بیشتر گونه های ایجاد کننده بیماری با گاستروانتریت همراه هستند ، این نوع ها همچنین می توانند زخم های باز را آلوده کرده و باعث ایجاد سپسیس شوند.

آنها می توانند توسط حیوانات دریایی متعددی مانند خرچنگ یا میگو به بدن انسان منتقل شوند و باعث می شوند فرد در معرض عفونت های کشنده قرار گیرد.

خطر ابتلا به بیماری های بالینی و مرگ با برخی از عوامل ، مانند دیابت کنترل نشده ، بالا رفتن میزان آهن (سیروز ، بیماری سلول داسی ، هموکروماتوز) و سرطان یا سایر حالت های نقص ایمنی افزایش می یابد.

گونه های بیماری زا ویبریو شامل V. colere (عامل ایجاد کننده وبا) ، V. parahaemolyticus و V. vulnificus می باشد. V. کلرا به طور کلی توسط آب آلوده منتقل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.